Blir helt svett….

Har du tenkt over hvordan du starter en samtale? Gjerne på mail vis du er litt sint eller bare tenker at, sender jeg en mail som er krass fra første stund, blir den nok fikset med en gang.
Kjenner jeg blir helt matt, for det å drive nettbutikk er blitt slik at når kundene henvender seg til deg per mail, er de skikkelig stygge med en gang. Hva med å spørre normalt, vent på svar, så ordner det seg bestandig. Truer med forbrukerråd, kaller meg useriøs før jeg i det hele tatt har fått løst det eventuelle problemet. Og menneskelige feil skal faktisk ikke eksistere i en nettbutikk. (ironi) Merk også at ikke alle er slik, men er veldig mye av det for tiden desverre.
Snakker dere slik direkte til betjeningen når dere går i en butikk også? For tro meg, vi er her for å hjelpe, og ikke alle er useriøse. Nesten ingen er det, men blir fort kalt det vis det ikke går kundens vei på sekundet.
For å fortelle litt hvorfor jeg ikke alltid rekker å ta telefonen er at jeg da står med kunder i butikken. Og i tillegg må jeg pakke alle bestillinger før kl.14 for da kommer sjåføren å henter. Og er ikke da kunden sin pakke med der, får jeg igjen spørsmålet, hvor er pakken min. Kanskje ringer de 3,5 minutt etter de har sendt mailen for å spørre om jeg har fått mailen.( ikke nødvendig) i282319414658063958._szw480h1280_

Men vit da dette, at skal jeg i tillegg rekke å pakke, så kan jeg ikke svare på alle disse spørsmålene på så kort tid. Jeg har satt 24 timers svartid på mail, kan svare på kveldstid innimellom, men har også behov for litt fritid. Men som nettbutikk bør jeg være online 24 timer i døgnet. Meldinger på Facebook f.eks kommer oftest i helgene sent på kvelden, og svarer jeg ikke innen kort tid, kommer det en mail. Svarer jeg da ikke ila søndag, er det kø på tlf før kl.10 om hvorfor det ikke har kommet en tilbakemld.
Dette skriver jeg litt om nå, kun for at vi må begynne å tenke på hvordan vi tar kontakt, hvordan vi skriver til hverandre og la de som har kommet på jobb få rekke igjennom alle mail før man begynner å mase. Har du ikke fått svar innen en dag, så kan man selvfølgelig purre. ( Husk at de som jobber i nettbutikk også trenger å ha helg) Kan jo selvfølgelig skje at mailen ikke er kommet frem også.

Måtte bare blåse ut litt, er dønn seriøs i jobben min, og i disse tider er det fryktelig vanskelig å gjøre alle fornøyde. For vi er så utrolig rask på labben med å klage, og dømme før man i det hele tatt får prøve å ordne opp.

Vit at det sitter mennesker bak det meste, og de fleste er fine folk som vil og ønsker å gi god service.

Og jeg har også tidligere skrevet at jeg er nå alene om det meste, da det er veldig tøft å drive butikk for tiden, så setter stor pris på alle som handler nå, og jeg pakker så fort jeg klarer. Og føler selv at varene går rimelig fort ut døra til dere 🙂

Men husk nå dette, at å være stygg å ufin i mail, sosiale medier, blogg og tlf. Er ikke kult, da er du en grinebiter som heller bør begynne å snu tankesettet og bli mere hyggelig og positiv. Jeg lover deg at hverdagen blir da bedre også. Må være slitsomt å være så sint, og aldri fornøyd med noe.

Ha en positiv uke!
Si noe fint til noen du ikke kjenner innimellom, det gjør så godt å se ett smilende ansikt.

Klem Kate

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *